La locomotora dièsel-elèctrica Euro 4000 està fabricada per Vossloh Locomotives, ara Stadler Rail a Albuixech. (València) Es tracta d’un desenvolupament de Vossloh en cooperació, per al motor i cadena de tracció, amb Electro-Motive Diesel Inc (La Grange, Illinois, USA). A l’haver comprat Vossloh Locomotives la factoria d’Albuixec a Alstom, aquesta locomotora incorpora elements de la prima DE 32 B d’aquesta última companyia. Segons la versió arriben a una velocitat màxima de 160 km / h. És la locomotora dièsel-elèctrica més potent d’Europa. La versió de mercaderies adaptada a la circulació a la península ibèrica forma a Espanya la sèrie 335, utilitzada per nombrosos operadors privats. Un prototip va ser presentat per primera vegada a Innotrans el 2006, aquesta locomotora ara és la 335.001 de Comsa. La locomotora dièsel-elèctrica Euro 4000 porta un motor de 16 cilindres en V i dos temps, tipus EMD 16-710 GCT2. El pes per eix és de 20.5 t. Hi ha dues versions de l’Euro 4000: Una amb vmax de 120 km/h per a mercaderies i apta per a trajectes internacionals (el que és afavorit per un dipòsit de 7.000 litres, el que permet trajectes de 2000 km sense repostar) i una altra amb vmax de 160 km/h per a passatgers. Stadler ha presentat recentment les successora de l’Euro 4000 que de moment es coneix com Euro 4001.
La locomotora diésel-eléctrica Euro 4000 está fabricada por Vossloh Locomotives, ahora Stadler Rail en Albuixech. (Valencia) Se trata de un desarrollo de Vossloh en cooperación, para el motor y cadena de tracción, con Electro-Motive Diesel Inc (La Grange, Illinois, USA). Al haber comprado Vossloh Locomotives la factoría de Albuixec a Alstom, esta locomotora incorpora elementos de la Prima DE 32 B de esta última compañía. Según la versión alcanzan una velocidad máxima de 160 km/h. Es la locomotora diésel-eléctrica más potente de Europa. La versión de mercancías adaptada a la circulación en la península ibérica forma en España la serie 335, utilizada por numerosos operadores privados. Un prototipo fue presentado por primera vez en Innotrans en 2006, esta locomotora ahora es la 335.001 de Comsa. La locomotora diésel-eléctrica Euro 4000 lleva un motor de 16 cilindros en V y dos tiempos, tipo EMD 16-710 GCT2. El peso por eje es de 20.5 t. Existen dos versiones de la Euro 4000: Una con vmax de 120 km/h para mercancías y apta para trayectos internacionales (lo que es favorecido por un depósito de 7.000 litros, lo que permite trayectos de 2000 km sin repostar) y otra con vmax de 160 km/h para pasajeros. Stadler ha presentado recientemente las sucesora de la Euro 4000 que demomento se comoce con el nombre de Euro 4001.
Espanya/España
Comsa Rail Transport S.A., fundada el 2002, és un operador ferroviari privat d’Espanya i forma part del grup COMSA EMTE. Des de 2007 opera trens a la xarxa espanyola sota la seva pròpia llicència. Per a això, disposa de diversos tipus de locomotores, com ara les locomotores modernes TRAXX de la sèrie 253 i les locomotores diesel EURO 4000 de la sèrie 335. D’aquest últim, es van ordenar locomotores el 2006, que van entrar en servei el 2008.
COMSA Rail Transport S.A., fundada en 2002, es un operador ferroviario privado español y forma parte del grupo COMSA EMTE. Desde 2007 opera trenes en la red española bajo su propia licencia. Para ello, dispone de varios tipos de locomotoras, como las locomotoras modernas TRAXX de la serie 253 y las locomotoras diesel EURO 4000 de la serie 335. De este último, se ordenaron locomotoras en 2006, que entraron en servicio en 2008.

LListat de locomotores. / Listado de locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2501 | 2008 | Comsa |
335.001-4 |
2502 | 2008 | Comsa |
335.002-2 |
2221 | 2008 | Comsa |
335.003-0 |
2520 | 2009 | Alpha Trains | 335.004-4 |
Continental Rail S.A. és un operador espanyol de transport ferroviari de mercaderies i es va fundar el maig de 2000 com a filial de la constructora Vias y Construcciones S.A. i l’operadora de serveis marítims Dragados S.P.L. Set anys més tard, el 2007, la companyia va ordenar les seves primeres locomotores Vossloh EURO 4000. La primera unitat va entrar en servei al novembre de 2008, mentre que l’última del lot es va lliurar l’estiu de 2009.
Continental Rail S.A. es un operador español de transporte de mercancias por ferrocarril y se fundó en mayo de 2000 como filial de la constructora Vias y Construcciones S.A. y la operadora de servicios marítimos Dragados S.P.L. Siete años más tarde, en 2007, la compañía ordenó sus primeras locomotoras Vossloh EURO 4000. La primera unidad entró en servicio en noviembre de 2008, mientras que la última del lote se entregó el verano de 2009.

Llistat de locomotores / Listado de locomotoras (*):
(*) Les locomotores en negreta son propietat de CONTINENTAL RAIL, la resta son màquines de Alpha Trains Iberia. / Las locomotoras en negrita son propiedad de CONTINENTAL RAIL el resto de máquinas son de Alpha Trains Iberia.
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2523 | 2008 | Continental Rail ![]() |
335 016-2 |
2524 | 2008 | Continental Rail ![]() |
335 018-8 |
2525 | 2009 | Continental Rail ![]() |
335 029-5 |
2526 | 2009 | Continental Rail ![]() |
335 030-3 |
2511 | 2008 | Alpha Trains | 335 015-4 |
2512 | 2008 | Alpha Trains | 335 017-0 |
2522 | 2008 | Alpha Trains | 335 022-0 |
2513 | 2008 | Alpha Trains | 335 023-8 |
2514 | 2008 | Alpha Trains | 335 024-6 |
2516 | 2009 | Alpha Trains | 335 026-1 |

Transfesa és l’acrònim de Transports Ferroviaris Especials, SA, companyia fundada el 1943 pels germans Fernández López, de Lugo, per transportar mercaderies per ferrocarril a Espanya. L’any 2007, després d’un procés d’exclusió de la cotització de les seves accions en borsa iniciat l’any 2000, la massa accionarial representada per Emilio Fernández Fernández, president i conseller delegat de la companyia, ven un 51% del capital al grup alemany Deutsche Bahn AG (DB). La companyia té diverses locomotores Euro 4000 llogades a Alpha Trains amb la lliurea verda i blanca. (Font: Wikipedia.es).
Transfesa es el acrónimo de Transportes Ferroviarios Especiales, S. A., compañía fundada en 1943 por los hermanos Fernández López, de Lugo, para transportar mercancías por ferrocarril en España. En el año 2007, tras un proceso de exclusión de la cotización de sus acciones en bolsa iniciado en el año 2000, la masa accionarial representada por Emilio Fernández Fernández, Presidente y Consejero delegado de la compañía, vende un 51% del capital al grupo alemán Deutsche Bahn AG (DB). La compañia tiene varias locomotoras Euro 4000 alquiladas a Alpha Trains con la librea verde y blanca. (Fuente: Wikipedia.es).

Llistat de les locomotores. / Listado de las locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2222 | 2008 | Alpha Trains | 335 004-8 |
2223 | 2008 | Alpha Trains | 335 005-5 |
2224 | 2008 | Alpha Trains | 335 006-3 |
2226 | 2008 | Alpha Trains | 335 008-9 |
2227 | 2008 | Alpha Trains | 335 009-7 |
2228 | 2008 | Alpha Trains | 335 010-5 |
2229 | 2008 | Alpha Trains | 335 011-3 |
2230 | 2008 | Alpha Trains | 335 012-1 |
2231 | 2008 | Alpha Trains | 335 013-9 |

Logitren és una operadora ferroviària Espanyola, aquesta empresa pertanyent al grup empreserial valencià Torrescamara, FGV i Grup Vies (ACS). Al final de 2007, sol·licita al Ministeri de Foment una llicència d’operador feroviarri i l’obté el 30 d’abril de 2008. Després de formar UTE amb Renfe Operadora, estableix el juliol de 2010 un primer servei regular entre el Port de València i Saragossa-Plaza i al març de 2011 va iniciar el seu segon servei entre Silla (València) i Valladolid. També ha prestat servei entre Castelló i Bilbao així com en la relació Bilbao-Barcelona i Sant Roc-Granollers. El 2012 es produeix un canvi en el seu accionariat, en sortir d’ell ACS i entrar en el seu lloc Laumar Cargo. Disposa de tres locomotores Euro 4000 (335-025, 027 i 028) Llogades a Alpha Trains. Totes les locomotores estan decorades amb la lliurea de l’empresa. (Font: Wikipedia.es).
Logitren es una operadora ferroviaria española, esta empresa perteneciente al grupo empreserial valenciano Torrescamara, FGV y Grupo Vías (ACS). Al final de 2007, solicita al ministerio de fomento una licencia de operador feroviarrio y la obtuvo el 30 de abril de 2008. Tras formar UTE con Renfe Operadora, establece en julio de 2010 un primer servicio regular entre el Puerto de Valencia y Zaragoza-Plaza y en marzo de 2011 inició su segundo servicio entre Silla (Valencia) y Valladolid. También ha prestado servicio entre Castellón y Bilbao así como en la relación Bilbao-Barcelona y San Roque-Granollers. En 2012 se produce un cambio en su accionariado, al salir de él ACS y entrar en su lugar Laumar Cargo. Dispone de tres locomotoras Euro 4000 (335-025, 027 y 028) Alquiladas a Alpha Trains. Todas las locomotoras están decoradas con la librea de la empresa. (Fuente: Wikipedia.es).

Llistat de locomotores. / Listado de locmotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2515 | 2008 | Logitren ![]() |
335 025-3 |
2517 | 2009 | Logitren ![]() |
335 027-9 |
2518 | 2009 | Logitren ![]() |
335 028-7 |

Transitia Rail és una societat operadora ferroviària creada el 2012, com a filial de Transitia SL, per tal d’especialitzar en el transport de mercaderies per ferrocarril entre el Nord d’Espanya, principalment al País Basc i les seves zones d’activitats logístiques, empresarials i portuàries entre si, així com amb la resta de terminals logístiques i intermodals del territori peninsular que siguin d’interès per al desenvolupament de si mateixa o dels seus clients. Transitia Rail és la primera societat operadora ferroviària amb llicència i certificat de seguretat, nascuda al País Basc, amb capacitat per operar a la totalitat de la xarxa d’ample convencional del territori peninsular. Transitia Rail és una societat amb vocació de prestació integral de serveis de transport entre les diferents zones empresarials i logístiques que connecten el País Basc i els seus mercats de proveïdors i consumidors, així com servir als proveïdors portuaris, logístics i transitaris. Des 2015 disposa a més de Llicència i Certificat de Seguretat per al transport de viatgers per ferrocarril de cara a la propera liberalització del sector a Espanya. (Font: Via Libre).
Transitia Raíl es una sociedad operadora ferroviaria creada en 2012, como filial de Transitia S.L., con el fin de especializarse en el transporte de mercancías por ferrocarril entre el Norte de España, principalmente el País Vasco y sus zonas de actividades logísticas, empresariales y portuarias entre sí, así como con el resto de terminales logísticas e intermodales del territorio peninsular que sean de interés para el desarrollo de sí misma o de sus clientes. Transitia Raíl es la primera sociedad operadora ferroviaria con licencia y certificado de seguridad, nacida en el País Vasco, con capacidad para operar en la totalidad de la red de ancho convencional del territorio peninsular. Transitia Raíl es una sociedad con vocación de prestación integral de servicios de transporte entre las distintas zonas empresariales y logísticas que conectan el País Vasco y sus mercados de proveedores y consumidores, así como servir a los proveedores portuarios, logísticos y transitarios. Desde 2015 dispone además de Licencia y Certificado de Seguridad para el transporte de viajeros por ferrocarril de cara a la próxima liberalización del sector en España. (Fuente: Via Libre).

Llistat de les locomotores. / Listado de las locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2225 | 2008 | Transitia Rail | 335 007-1 |
2232 | 2008 | Transitia Rail | 335 014-7 |
Ferrovial-Agromán es una empresa constructora amb gran presencia en el sector ferroviari i en la construccó de carreteres i autopistes. Per poder proporcionar tracció per a trens de construcció pesants a Espanya, Ferrovial Agroman va fer una comanda per a una locomotora Vossloh EURO 4000 el 2009. Va entrar en el servei com 335.031 el 2010, el mateix any que Ferrovial Agroman va demanar una segona locomotora, numerada 335.032, que es va lliurar el 2011. Ambdues unitats són fàcils d’advertir gràcies a la seva bonica decoració groc canari, Aquesters dues máquines son conegudes com a “Piolinas” pels aficionats.
Ferrovial-Agromán es una empresa constructora con gran presencia en el sector ferroviario y en la construcción de carreteras y autopistes. Per poder proporcionar tracción a sus trenes de construcción pesados en España, Ferrovial Agroman hizo un pedido para una locomotora Vossloh EURO 4000 el 2009. Entró en el servicio como 335.031 en 2010, el mismo año Ferrovial Agroman ordenó su segunda EURO 4000, numerada como 335.032, se entregó en 2011. Ambas unidades son fáciles de advertir gracias a la vivacidad de su librea amarillo canario. Son conocodas entre los aficionados como “Piolinas”.

Llistat de les locomotores. / Listado de las locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2541 | 2009 | Ferrovial ![]() |
335 031-1 |
2555 | 2010 | Ferrovial ![]() |
335 032-9 |
Renfe 334, el succedani Bo’Bo’ de les Euro 4000
La sèrie 334 de Renfe (Euro 3000 segons el model del fabricant) és una sèrie de locomotores dièsel-elèctriques preparada per a transport de viatgers a 200 km / h per línies convencionals sense electrificar, sent aquestes característiques necessàries per al parc de Renfe Operadora, ja que les úniques locomotores dièsel amb capacitat per circular a 200 km/h fins a l’adjudicació de les 28 unitats d’aquesta sèrie, la sèrie 354 de Renfe, havien sofert una sèrie d’infortunis. A més unit a les baixes, el 2004 Renfe Operadora va començar a oferir un servei Altaria entre Madrid i la Regió de Múrcia que va tenir un gran èxit augmentant la necessitat d’aquestes locomotores. Fabricades per la factoria valenciana de Vossloh, aquesta sèrie és molt similar a les unitats reformades de la sèrie 333 (subsèries 300 i 400). Aprofita elements de la sèrie 319 com la calefacció, alternador i generador principal i els equips Tren Terra i ASFA de diversos locomotores de la sèrie 333 que han estat donades de baixa. Els bogies són d’ample ibèric (1668 mm) però els bastidors estan preparats per a canvi de bogies d’ample UIC. Suporten una acceleració lateral en corba de 1m / s². La principal diferencia amb les Euro 4000 de la serie 335 es que les 334 tenen el bogis de dos eixos, Bo’Bo’, metre que les primeres tene bbohis de tres eixos, Co’Co’.
La serie 334 de Renfe (Euro 3000 según el modelo del fabricante) es una serie de locomotoras diésel-eléctricas preparada para transporte de viajeros a 200 km/h por líneas convencionales sin electrificar, siendo estas características necesarias para el parque de Renfe Operadora, ya que las únicas locomotoras diésel con capacidad para circular a 200 km/h hasta la adjudicación de las 28 unidades de esta serie, la serie 354 de Renfe, habían sufrido una serie de infortunios. Además unido a las bajas, en 2004 Renfe Operadora comenzó a ofrecer un servicio Altaria entre Madrid y la Región de Murcia que tuvo un gran éxito aumentando la necesidad de estas locomotoras. Fabricadas por la factoría valenciana de Vossloh, esta serie es muy similar a las unidades reformadas de la serie 333 (subseries 300 y 400). Aprovecha elementos de la serie 319 como la calefacción, alternador y generador principal y los equipos Tren Tierra y ASFA de varios locomotoras de la serie 333 que han sido dadas de baja. Los bogies son de ancho ibérico (1668 mm) pero los bastidores están preparados para cambio de bogies de ancho UIC. Soportan una aceleración lateral en curva de 1m/s². La principal diferencia entre las dos series es el número de ejes por boggie, la 334 tiene dos ejes, Bo’Bo’ y la 335 tres, Co’Co’.

Llistat de locomotores. / Listado de locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2265 | 2006 | Renfe | 334.001.5 |
2266 | 2006 | Renfe | 334.002.3 |
2267 | 2006 | Renfe | 334.003.1 |
2268 | 2006 | Renfe | 334.004.9 |
2269 | 2006 | Renfe | 334.005.6 |
2270 | 2006 | Renfe | 334.006.4 |
2271 | 2006 | Renfe | 334.007.2 |
2272 | 2007 | Renfe | 334.008.0 |
2273 | 2007 | Renfe | 334.009.8 |
2274 | 2007 | Renfe | 334.010.6 |
2275 | 2007 | Renfe | 334.011.4 |
2276 | 2007 | Renfe | 334.012.2 |
2277 | 2007 | Renfe | 334.013.0 |
2278 | 2007 | Renfe | 334.014.8 |
2279 | 2008 | Renfe | 334.015.5 |
2280 | 2008 | Renfe | 334.016.3 |
2281 | 2008 | Renfe | 334.017.1 |
2282 | 2008 | Renfe | 334.018.9 |
2283 | 2008 | Renfe | 334.019.7 |
2284 | 2008 | Renfe | 334.020.5 |
2285 | 2008 | Renfe | 334.021.3 |
2286 | 2008 | Renfe | 334.022.1 |
2287 | 2008 | Renfe | 334.023.9 |
2288 | 2008 | Renfe | 334.024.7 |
2289 | 2008 | Renfe | 334.025.4 |
2290 | 2008 | Renfe | 334.026.2 |
2291 | 2008 | Renfe | 334.027.0 |
2292 | 2008 | Renfe | 334.028.8 |

França/France

La primera experiència de Europorte amb les locomotores EURO 4000 de Vossloh va ser amb les 4001 a 4004, llogades a Beacon Rail Leasing. A finals d’abril de 2011, es va fer una comanda a Vossloh per ampliar la flota d’Europorte amb 12 unitats de propietat. Un mes després, les dues primeres locomotores van ser lliurades per Vossloh Espanya, amb els números 4005 i 4006. Les restants 10 unitats (4007-4016) van arribar el 2012 i van entrar en servei en l’última meitat d’aquell any. Locomotores addicionals van arribar entre juliol i agost de 2013 des de la 4023 a la 4026, mentre que la propietat d’altres quatre unitats es va transferir a una empresa del mateix grup. L’1 d’agost de 2013, les locomotores 4013-4016 van ser venudes a Beacon Rail Leasing i arrendades de nou a Europorte France. En afegir 4 locomotores EURO 4000 addicionals, Europorte va reduir el nombre de locomotores G 2000, normalitzant així la flota. A l’estiu de 2014, quatre locomotores més van ser lliurades a l’operador francès: 4031 a 4034. En aquest moment, Europorte ja tenia una ordre en ferm per a quatre locomotores més que es van lliurar en 2015, inclosa una opció per a quatre unitats que es van lliurar en 2016. Aquesta opció es va exercir al gener de 2015. Auctualment Europorte France te 32 locomotores Euro 4000. (Font: MainlineDiesels.net i Wikipedia).
La primera experiencia de Europorte con las locomotoras EURO 4000 de Vossloh fue con las 4001 a 4004, arrendadas a Beacon Rail Leasing. A finales de abril de 2011, se hizo un pedido a Vossloh para ampliar la flota de Europorte con 12 unidades de propiedad. Un mes después, las dos primeras locomotoras fueron entregados por Vossloh España, con los números 4005 y 4006. Las restantes 10 unidades (4007 a 4016) siguieron en 2012 y entraron en servicio en la última mitad de ese año. Locomotoras adicionales llegaron entre julio y agosto de 2013 desde la 4023 a la 4026, mientras que la propiedad de otras cuatro unidades se transfirió a una empresa del mismo grupo. El 1 de agosto de 2013, las locomotoras 4013 a 4016 fueron vendidas a Beacon Rail Leasing y arrendadas de nuevo a Europorte France. Al añadir cuatro locomotoras EURO 4000 adicionales, Europorte redujo el número de locomotoras G 2000 necesarias, normalizando así la flota. En el verano de 2014, cuatro locomotoras más fueron entregadas al operador francés: 4031 a 4034. En ese momento, Europortetenía ya una orden en firme para cuatro locomotoras más que se entregaron en 2015, incluida una opción para cuatro unidades que se entregaron en 2016. Esta opción se ejerció en enero de 2015. Actualmente Europorte France tiene 32 locomotoras Euro 4000. (Fuente: MainlineDiesels.net y Wikipedia).

Llistat de locomotores / Listado de locomotoras (*):
(*) Les locomotores en negreta son propietat d’EUROPORTE, la resta son màquines de Bacon Rail Leasing. / Las locomotoras en negrita son propiedad de EUROPORTE el resto de máquinas son de Bacon Rail Leasing.
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2505 | 2008 | Europorte | 4001 |
2506 | 2009 | Europorte | 4002 |
2507 | 2009 | Europorte | 4003 |
2508 | 2009 | Europorte | 4004 |
2633 | 2012 | Europorte | 4009 |
2634 | 2012 | Europorte | 4010 |
2635 | 2012 | Europorte | 4011 |
2636 | 2012 | Europorte | 4012 |
2637 | 2012 | Europorte | 4013 |
2638 | 2012 | Europorte | 4014 |
2639 | 2012 | Europorte | 4015 |
2640 | 2012 | Europorte | 4016 |
2728 | 2013 | Europorte | 4023 |
2729 | 2013 | Europorte | 4024 |
2730 | 2013 | Europorte | 4025 |
2731 | 2013 | Europorte | 4026 |
2736 | 2014 | Europorte | 4031 |
2737 | 2014 | Europorte | 4032 |
2738 | 2014 | Europorte | 4033 |
2739 | 2014 | Europorte | 4034 |
2509 | 2008 | Europorte | 4005 |
2510 | 2009 | Europorte | 4006 |
2631 | 2012 | Europorte | 4007 |
2632 | 2012 | Europorte | 4008 |
2861 | 2015 | Europorte | 4035 |
2862 | 2015 | Europorte | 4036 |
2863 | 2015 | Europorte | 4037 |
2864 | 2015 | Europorte | 4038 |
2882 | 2016 | Europorte | 4039 |
2883 | 2016 | Europorte | 4040 |
2884 | 2016 | Europorte | 4041 |
2885 | 2016 | Europorte | 4042 |
VFLI és una companyia francesa de transport de mercaderies per ferrocarril. Es una filial al 100% de la Societat Nacional dels ferrocarrils francesos (SNCF). Al Gener de 2015, Vossloh Espanya va anunciar que VFLI va demanar dues locomotores EURO 4000. Es tractava de les dues locomotores utilitzades per al projecte Marathon. A l’abril de 2016, l’operador francès va demanar tres noves locomotores. La companyia també va fer comandes per sis locomotores a 2012 (E4017-E4022) i per sis (E4043-E4048) al gener de 2015, però són propietat de Beacon Rail Leasing. actualment VFLI te 17 locomotores Euro 4000. (Font: MainlineDiesels.net i Wikipedia).
VFLI es compañía francesa de transporte de mercancías por ferrocarril. Es una filial al 100% de la Sociedad Nacional de los ferrocarriles franceses (SNCF). En Enero de 2015, Vossloh España anunció que VFLI encargó dos locomotoras EURO 4000. Se trataba de las dos locomotoras utilizadas para el proyecto Marathon. En abril de 2016, el operador francés pidió tres nuevas locomotoras. La compañía también hizo pedidos por seis locomotoras en 2012 (E4017-E4022) y por seis (E4043-E4048) en enero de 2015, pero son propiedad de Beacon Rail Leasing. actualmente VFLI tiene 17 locomotoras Euro 4000. (Fuente: MainlineDiesels.net y Wikipedia).
Imatge #14.- VFLI 4052, Toulouse-Matabiau, 24/06/2019. Foto: ÀNGEL BADAL©.
Llistat de locomotores / Listado de locomotoras(*):
(*) Les cinc primeres locomotores en negreta son propietat de VFLI, la resta son màquines de Bacon Rail Leasing. / Las cinco primeras locomotoras en negrita son propiedad de VFLI, el resto de máquinas son de Bacon Rail Leasing.
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número serie |
4027 | 2014 | VFLI | E4027 |
4028 | 2014 | VFLI | E4028 |
2886 | 2016 | VFLI | E4049 |
? | 201x | VFLI | E4050 |
? | 201x | VFLI | E4051 |
2674 | 2013 | VFLI | E4018 |
2675 | 2013 | VFLI | E4019 |
2676 | 2013 | VFLI | E4020 |
2677 | 2013 | VFLI | E4021 |
2678 | 2013 | VFLI | E4022 |
2876 | 2016 | VFLI | E4043 |
2877 | 2016 | VFLI | E4044 |
2878 | 2016 | VFLI | E4045 |
2879 | 2016 | VFLI | E4046 |
2880 | 2016 | VFLI | E4047 |
2881 | 2016 | VFLI | E4048 |
Aquesta empresa es el resultat de la fusió de Vossloh Serveis d’Infraestructura (antiga filial del grup alemany Vossloh) amb Eurovia, que el 2008 va crear la filial. La companyia té oficines a França, Benelux, Alemanya, Mèxic i Tailandia. Aquesta empresa té una filial que té les mateixes inicials. El 19 de novembre de 2013, Vossloh va anunciar haver venut dues locomotores EURO 4000 a ETF. El lliurament es va fer abans de l’estiu de 2014, després d’això, les locomotores s’utilitzaren durant la construcció de les línies d’alta velocitat LGV Est i Tours-Bordeaux. Les seves tasques consisteixen principalment en transportar trens amb matèries primeres i altres materials manufacturats per a la construcció de línies de ferrocarril i també fan alguns trens de mercaderies. ETF te dues locomotores Euro 4000, la E4029 y la E4030. (Font: MainlineDiesels.net i Wikipedia).
Esta empresa es el resultado de la fusión de Vossloh Servicios de Infraestructura (antigua filial del grupo alemán Vossloh) con Eurovia, que en 2008 creó la filial. La compañía tiene oficinas en Francia, Benelux, Alemania, México y Tailandia. Esta empresa tiene una filial que tiene las mismas iniciales. El 19 de noviembre de 2013, Vossloh anunció haber vendido dos locomotoras EURO 4000 a ETF. La entrega se hizo antes del verano de 2014, después de eso, las locomotoras se utilizarian durante la construcción de las líneas de alta velocidad LGV Este y Tours-Burdeos. Sus tareas consisten principalmente en transportar trenes con materiales para la construcción de líneas de ferrocarril y también algunos trenes de mercancías. ETF tiene dos locomotoras de este modelo, la E4029 y la E4030. (Fuente. MainlineDiesels.net y Wikipedia).

Llistat de locomotores. / Listado de locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2734 | 2014 | ETF | E4029 |
2735 | 2014 | ETF | E4030 |
Portugal
Medway – Transport i Logística, originalment anomenat CP Càrrega, i també conegut com Medway, és un operador ferroviari portuguès, que s’especialitza en el transport de mercaderies. Va iniciar les seves activitats el 13 de Juliol del 2009 i te la seva seu social a Lisboa. A dia d’avui compte amb quatre locomotores Euro 4000.
Medway – Transporte y Logística, originalmente llamado CP Carga, y también conocido como Medway, es un operador ferroviario portugués, que se especializa en el transporte de mercancías. Inició sus actividades el 13 de Julio de 2009 y tiene su sede social en Lisboa. A día de hoy cuenta con cuatro locomotoras Euro 4000.

Llistat de locomotores. / Listado de locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2987 | 2017 | Medway | E 5033 “Matilde” |
2988 | 2017 | Medway | E 5034 “Adriana” |
2989 | 2017 | Medway | E 5035 “Ana Filipa” |
2990 | 2017 | Medway | E 5036 “Marina” |
Takargo Rail, anteriorment conegut com Cargo Rail, és el primer operador portuguès privat de mercaderies. És una filial propietat total de Tertir S.A., que forma part del grup MOTA ENGIL. Pel que fa als serveis de transport internacional de mercaderies cap i des d’Espanya, la companyia va ordenar la compra de set locomotores EURO 4000 (amb una opció per a set més) i 250 vagons de contenidors el 2008. El desembre de 2008 es va veure la primera EURO 4000 de Takargo amb decoració vermella a quatre tons. El 2009 van començar a operar. Fa temps que no es posible fotografiar-les a Catalunya, peró durant uns anys van venir sovint a Barcelona i Tarragona. (Font. MainlineDiesels.net).
Takargo Rail, anteriormente conocido como Cargo Rail, es el primer operador portugués privado de mercancías. Es una filial propiedad de Tertir S.A., que forma parte del grupo MOTA ENGIL. En cuanto a los servicios de transporte internacional de mercancías hacia y desde España, la compañía ordenó la compra de siete locomotoras EURO 4000 (con una opción para siete más) y 250 vagones de contenedores en 2008. En diciembre de 2008 se vio la primera EURO 4000 de Takargo en librea roja de cuatro tonos. En 2009 la serie completa inició sus servicios. (Fuente. MainlineDiesels.net).

Llistat de locomotores. / Listado de locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Lliurea/Librea | Número sèrie |
2527 | 2008 | Takargo | 6001 |
2528 | 2008 | Takargo | 6002 |
2529 | 2009 | Takargo | 6003 |
2530 | 2009 | Takargo | 6004 |
2531 | 2009 | Takargo | 6005 |
2532 | 2009 | Takargo | 6006 |
2533 | 2009 | Takargo | 6007 |
ROSCO – ROLLING STOCK COMPANIES
Beacon Rail Leasing es va fundar com a filial de BTMU Capital Corporation el 2009 i es dedica al lloger de material movil als Estats Units, Gran Bretanya i el continent europeu. Quan va iniciar les seves activitats Beacon Rail Leasing va fer una comanda per a les sis primeres locomotores EURO 4000. Un any més tard, el 2010, les sis unitats van ser lliurades i arrendades a CargoNet Noruega. Estan homologats per serveis a Suècia i Noruega. El 2010 es van demanar quatre locomotores addicionals, que posteriorment serien llogades per Europorte France. Les primeres dues unitats, designades 4001 i 4002, van ser destinades originalment a Angel Trains Cargo, però van ser tornades a Beacon Rail Leasing el 14 de desembre de 2012. El 27 de gener de 2011 també es van rebre la 4003 i la 4004. La flota EURO 4000 de Beacon Rail es va ampliar una vegada més el 2013, quan es van afegir deu locomotores a la flota en dos lots. Les primeres sis unitats (E4017 – E4022) havien estat demanades un any abans i van ser arrendades a VFLI de França. El segon lot de quatre locomotores que van ser adquirides des d’Europorte França es van unir oficialment a la flota l’1 d’agost de 2013. Un any més tard, el 13 d’agost de 2014 es va signar un segon contracte de compravenda. En aquesta ocasió, les unitats 4009 – 4012 tenien la seva propietat transferida de Europorte a Beacon Rail. Posteriorment, el 18 de desembre, Vossloh i Beacon Rail van signar un acord per a la lliurament d’altres sis locomotores per a l’operador francès VFLI. Entre abril de 2016 i setembre de 2016, es lliuraren les locomotores, Beacon Rail arribava llavors a les 30 unitats. (Font: MainlineDiesels.net)
Beacon Rail Leasing se fundó como filial de BTMU Capital Corporation en 2009 y se dedica al alquiler de material movil en Estados Unidos, Gran Bretaña y el continente europeo. Cuando inició sus actividades Beacon Rail Leasing, hizo un pedido para las seis primeras locomotoras EURO 4000. Un año más tarde, en 2010, las seis unidades fueron entregadas y arrendadas a CargoNet Noruega. Están homologados por servicios en Suecia y Noruega. En 2010 se pidieron cuatro locomotoras adicionales, que posteriormente serian alquiladas por Europorte France. Las primeras dos unidades, designadas 4001 y 4002, fueron destinadas originalmente a Angel Trains Cargo, pero fueron devueltas a Beacon Rail Leasing el 14 de diciembre de 2012. El 27 de enero de 2011 también se recibieron la 4003 y la 4004. la flota EURO 4000 de Beacon Rail se amplió una vez más en 2013, cuando se añadieron diez locomotoras a la flota en dos lotes. Las primeras seis unidades (E4017 – E4022) habían sido pedidas un año antes y fueron arrendadas a VFLI de Francia. El segundo lote de cuatro locomotoras fueron adquiridas desde Europorte Francia y se unieron oficialmente a la flota el 1 de agosto de 2013. Un año más tarde, el 13 de agosto de 2014 se firmó un segundo contrato de compraventa. En esta ocasión, las unidades 4009 – 4012 tenían su propiedad transferida de Europorte a Beacon Rail. Posteriormente, el 18 de diciembre, Vossloh y Beacon Rail firmaron un acuerdo para la entrega de otros seis locomotoras para el operador francés VFLI. Entre abril de 2016 y septiembre de 2016, se entregarán las locomotoras, Beacon Rail llega entonces a las 30 unidades. (Fuente: MainlineDiesels.net).
Llistat de locomotores / Listado de locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Operadora | Número sèrie |
2556 | 2009 | CargoNet | 312 001 |
2557 | 2009 | CargoNet | 312 002 |
2558 | 2009 | CargoNet | 312 003 |
2559 | 2009 | CargoNet | 312 004 |
2560 | 2009 | CargoNet | 312 005 |
2561 | ? | CargoNet | 312 006 |
2505 | 2008 | Europorte | 4001 |
2506 | 2009 | Europorte | 4002 |
2507 | 2009 | Europorte | 4003 |
2508 | 2009 | Europorte | 4004 |
2633 | 2012 | Europorte | 4009 |
2634 | 2012 | Europorte | 4010 |
2635 | 2012 | Europorte | 4011 |
2636 | 2012 | Europorte | 4012 |
2637 | 2012 | Europorte | 4013 |
2638 | 2012 | Europorte | 4014 |
2639 | 2012 | Europorte | 4015 |
2640 | 2012 | Europorte | 4016 |
2728 | 2013 | Europorte | 4023 |
2729 | 2013 | Europorte | 4024 |
2730 | 2013 | Europorte | 4025 |
2731 | 2013 | Europorte | 4026 |
2736 | 2014 | Europorte | 4031 |
2737 | 2014 | Europorte | 4032 |
2738 | 2014 | Europorte | 4033 |
2739 | 2014 | Europorte | 4034 |
2673 | 2012 | VFLI | E4017 |
2674 | 2013 | VFLI | E4018 |
2675 | 2013 | VFLI | E4019 |
2676 | 2013 | VFLI | E4020 |
2677 | 2013 | VFLI | E4021 |
2678 | 2013 | VFLI | E4022 |
2876 | 2016 | VFLI | E4043 |
2877 | 2016 | VFLI | E4044 |
2878 | 2016 | VFLI | E4045 |
2879 | 2016 | VFLI | E4046 |
2880 | 2016 | VFLI | E4047 |
2881 | 2016 | VFLI | E4048 |
Alpha Trains Iberia, part espanyola de l’empresa de lísing Alpha Trains Europa, va comprar 18 locomotores EURO 4000 de Vossloh durant la fira Innotrans en 2006. Les 18 unitats estaven destinades al mercat espanyol i portuguès. Una segona comanda va incorporar el lliurament de 12 unitats per al mercat centreeuropeu, començant per França, Bèlgica i Alemanya. Al final, només 24 de les 30 locomotores encarregades van ser lliurades entre 2008 i 2009. Durant el lliurament de la primera comanda, Alpha Trains va canviar els seus plans, el que va donar lloc inicialment a 24 unitats per al mercat ibèric i sis per al mercat centreeuropeu. Més tard, el lliurament de les sis unitats d’ample normal es va cancel·lar per complet. Quatre unitats d’aquestes sis cancelades que ja estaven construïdes van ser finalment lliurades com 4001-4004 a Beacon Rail Leasing el 2010 i 2011, que les va llogar a Europorte França. Les altres dues locomotores van ser lliurades tambéa Europorte com 4005-4006 temps després. (Font: MainlineDiesels.net)
Alpha Trains Iberia, la parte española de la empresa de leasing Alpha Trains Europa, compró 18 locomotoras EURO 4000 de Vossloh durante la feria Innotrans en 2006. Las 18 unidades estaban destinadas al mercado español y portugués. Un segundo pedido incorporó la entrega de 12 unidades para el mercado centroeuropeo, empezando por Francia, Bélgica y Alemania. Al final, sólo 24 de las 30 locomotoras encargadas fueron entregadas entre 2008 y 2009. Durante la entrega del primer pedido, Alpha Trains cambió sus planes, lo que dio lugar inicialmente a 24 unidades para el mercado ibérico y seis por el mercado centroeuropeo. Más tarde, la entrega de las seis unidades de ancho normal se canceló por completo. Cuatro unidades de estas seis canceladas que ya estaban construidas fueron finalmente entregadas como 4001-4004 a Beacon Rail Leasing en 2010 y 2011, que las alquiló a Europorte Francia. Las otras dos locomotoras fueron entregadas a Europorte Francia como 4.005-4.006 un tiempo mas tarde. (Fuente: MainlineDiesels.net).

Llistat de locomotores / Listado de locomotoras:
Número fàbrica | Entrega | Operador | Número de sèrie |
2221 | 2006 | Venuda Comsa | 335 003-0 |
2222 | 2008 | Transfesa | 335 004-8 |
2223 | 2008 | Transfesa | 335 005-5 |
2224 | 2008 | Transfesa | 335 006-3 |
2225 | 2008 | Transitia Rail | 335 007-1 |
2226 | 2008 | Transfesa | 335 008-9 |
2227 | 2008 | Transfesa | 335 009-7 |
2228 | 2008 | Transfesa | 335 010-5 |
2229 | 2008 | Transfesa | 335 011-3 |
2230 | 2008 | Transfesa | 335 012-1 |
2231 | 2008 | Transfesa | 335 013-9 |
2232 | 2008 | Transitia Rail | 335 014-7 |
2511 | 2008 | Continental Rail | 335 015-4 |
2512 | 2008 | Continental Rail | 335 017-0 |
2519 | 2008 | Transfesa | 335 019-6 |
2520 | 2008 | Comsa | 335 020-4 |
2521 | 2008 | Ibercargo | 335 021-2 |
2522 | 2008 | Continental Rail | 335 022-0 |
2513 | 2008 | Continental Rail | 335 023-8 |
2514 | 2008 | Continental Rail | 335 024-6 |
2515 | 2008 | Transfesa | 335 025-3 |
2516 | 2009 | Continental Rail | 335 026-1 |
2517 | 2009 | Logitren | 335 027-9 |
2518 | 2009 | Logitren | 335 028-7 |
? | 2017 | Ibercargo | 335 037-1 |
? | 2017 | Ibercargo | 335 038-9 |
2505 | 2008 | Alpha Trains | 92 87 0004 001-9 F-ATLD |
2506 | 2009 | Alpha Trains | 92 87 0004 002-7 F-ATLD |
2507 | 2009 | Alpha Trains | 92 87 0004 003-5 F-ATLD |
2508 | 2009 | Alpha Trains | 92 87 0004 004-3 F-ATLD |
2509 | 2008 | Alpha Trains | 92 87 0004 005-0 F-ATLD |
2510 | 2009 | Alpha Trains | 92 87 0004 006-8 F-ATLD |
2987 | 2017 | Medway | E 5033 |
2988 | 2017 | Medway | E 5034 |
2989 | 2017 | Medway | E 5035 |
2990 | 2017 | Medway | E 5036 |
Col·laboracions fotogràfiques:
Bibliografia: